A Telekisek vízügyes megmérettetése

2019. április 10-11-12-én Székesfehérváron megrendezték az OSZTV Vízügyi szakmacsoportjának 5. országos döntőjét. A második fordulóban azok a technikus hallgatók vehettek részt, akik az elődöntőben teljesítették az előírt elvárásokat. Iskolánk 9 fő vízgazdálkodó technikusa közül 4 tanulónak sikerült a döntőbe jutás 60 %-os álomhatárát teljesíteni: Szabó Katalinnak, Kirják Zsoltnak, Sáfár Eriknek és Ivanics Ferencnek.

Nagy örömmel és reményekkel érkeztünk Fehérvárra. A döntőnek a Belügyminisztérium és az Országos Vízügyi Főigazgatóság felkérésére a Bugát Pál Szakgimnázium és Szakközépiskola adott otthont. Az ország 23 vízügyese mérte össze itt tudását. A szervezés tökéletes volt. A regisztráció és szállásfoglalás után ünnepélyes megnyitón vehettünk részt, ahol Fehérvár polgármestere, alpolgármestere és az iskola diákjai köszöntöttek bennünket. Ezt követően beindult a verseny szóbeli része, majd szakmai programként a Velencei-tó csodás világában gyönyörködhettünk. A kiadós és finom vacsora után „készülhettünk” a következő nap gyakorlati feladataira.

A másnap reggel bizony korán ránk virradt, mert 6 órakor már ébresztő volt, reggeli, majd irány a verseny! A mi kis csapatunk délelőtt városnézésen vett részt, és ebéd után versenyezhetett. A gyakorlati feladatok közül egy nagyon összetett és nehéz volt (nekünk), de a másik feladat megoldását profi módon megoldottuk.

Összebarátkoztunk a nyíregyházi, barcsi, szolnoki, békéscsabai, hódmezővásárhelyi, szegedi és kaposvári versenytársakkal, és a hajnalig tartó beszélgetés miatt ez az éjszaka is rövidre sikerült. Másnap reggeli után a versenybizottság értékelte teljesítményünket. Versenyzőink közül Kirják Zsoltnak sikerült 70 % feletti versenyeredményt elérni, így mentesül a komplex szakmai vizsga alól, tehát Zsolt vízgazdálkodó technikusként térhetett haza! A többieknek ugyanez nem sikeredett, de nagyon sok dicséretet, szakmai útmutatást és ajándékot kaptunk!

Mind a három nap program– és élménydús volt. Mi már azzal is nyertünk, hogy eljuthattunk a verseny döntőjébe. Nagy élmény volt! Köszönjük a szervező iskolának, mert mindent megtettek, hogy a döntő fordulónak kiváló helyszínt és szervezést biztosítsanak.