Az új tanévvel újraindul a „Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola” pályázat

A pályázati felhívásban új kategóriaként kapott helyet a reklámelemzés.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium negyedszerre hirdeti meg a diákok gyakorlatban használható fogyasztóvédelmi ismereteinek megalapozását szolgáló „Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola” pályázatot. A kitüntető címet eddig 63 hazai és külhoni oktatási intézmény érdemelte ki.

A pályázat egyik célja, hogy elismerje azokat az iskolákat, amelyek érdemi intézkedésekkel, helyi programokkal, szemléletformálással segítik a fiatalokat a fogyasztóvédelmi ismeretek elsajátításában. A kiírás arra ösztönzi az oktatási intézményeket, hogy tudatos fogyasztói szemléletet alakítsanak ki a diákokban. Az iskoláskorúak mára kiemelt célcsoporttá váltak, rendszeresen vásárolnak az interneten, közösségi oldalakon anélkül, hogy jogaikról, lehetőségeikről részletesebb ismeretekkel rendelkeznének, így könnyen befolyásolhatók.

Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár kiemelte: „A tanulók az online világban számos nyílt vagy burkolt reklámmal találkoznak, amelyeket megfontoltan és kritikusan érdemes kezelniük. Ezért szerepel a pályázati felhívásban új kategóriaként a reklámelemzés, hiszen fontos minél korábban felkészíteni a diákokat a reklámokkal szembeni tudatos fogyasztói magatartásra, hogy időben felismerjék a megtévesztő hirdetéseket.”

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium a Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola pályázat keretében ösztönzi és ismeri el az általános- és középiskolák fogyasztói tudatosságra nevelő tevékenységét. 2016 óta 22 általános iskola és 41 középiskola, köztük két külhoni magyar intézmény részesült ilyen elismerésben, vált jogosulttá a kitüntető cím viselésére. A pályázatnak köszönhetően számos díjazott között alakult ki együttműködés, ezek az iskolák közös programok megvalósításával regionális szinten is elősegítik a fogyasztóvédelmi ismeretek megalapozását a diákok körében.

forrás (szöveg és kép): https://jnsz.hu/